FRI FRAGT VED KØB OVER 499 DKK • BYT JULEGAVER FREM TIL 6. JANUAR 2018 • 1-3 DAGES LEVERING

Returnering

Hvordan returnerer jeg?

Jvf. lov om onlinehandel kan du frit vælge hvordan du ønsker at returnere. Det kan du, fordi du har selv ansvaret for din returforsendelse til os, uanset valg af returforsendelse. Derfor anbefaler vi at du vælger en forsikret forsendelsestype med track & trace såfremt der skulle ske noget med din forsendelse på vejen. Vi tilbyder at du kan købe en forsikret GLS returlabel gennem os til kun 47,50. Du er også meget velkommen til at levere den i butikken på Jægersborg Allé 17, 2920 Charlottenlund.

For at kunne benytte vores vedlagte GLS returlabel skal du sende pakken fra Danmark. Bemærk at du stadig har ansvaret for din returforsendelse selvom du vælger at købe en returlabel gennem os.

Køb din returlabel her »

Du returnerer således...

  1. Udfyld den vedlagte returseddel og bestil din returlabel hvis du ønsker at benytte vores tilbud. Bestiller du vores returlabel medfølger der også en ekstra returseddel.
  2. Benyt vores genbrugsemballge som du modtog vores varer i og fjern alle påsiddende pakkelabels herunder evt. stregkoder.
  3. Læg varerne pænt sammen og vedlæg den udfyldte returseddel i forsendelsesposen og påfør din pakkelabel fra din valgte leveringsudbyder eller indsæt vores GLS returpakkelabel tilbud i plastforlommen.
  4. Benyttes vores GLS returlabel er modtageradresse allerede påført ellers sender du din pakke til CHOPIN, Jægersborg Allé 17, 2920 Charlottenlund.
  5. Du finder din GLS pakkeshop her. 

 

Tilbagebetaling på returvarer

Når varen modtages bliver den gennemgået og vurderet til gensalg og du får tilbagebetalt det beløb du indbetalte til os ved købet. Vær opmærksom på, at du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist. Det sker, hvis varen vurderes at være værdiforringet. Det kan være fordi du har haft taget varen i brug eller den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den. Returbeløbet tilbageføres oftest inden for 3 - 5 dage efter modtagelsen af din returpakke.

Bemærk at dyrere tilvalg ikke refunderes ved retur.
Vores standard levering er Click and Collect og Bring pakkeshop. Disse muligheder er gratis og kan altid benyttes. Vælger du ved købet et dyrere tilvalg, som eksempelvis "med privat omdeling", refunderes levering ikke ved returnering. Ved delvis fortrydelse af din handel refunderes der ingen leveveringsomkostninger eller gybyrer.

Jvf. lov om onlinehandel skal en evt. tilbagebetaling ske på det betalingskort eller via den betalingsform du benyttede ved handlen. Så har du eksempelvis benyttet Mastercard til betalingen sker tilbagebetalingen på samme Mastercard, og ikke din bankkonto. Har du benyttet Paypal sker tilbagebagebetaling ligeledes tilbage til Paypal.

 

Returnering og bytte i butikken

Du kan inden for fortrydelsesretten returnere din pakke i butikken inden for åbningstiden eller du kan bytte til andre varer i butikken. Returnerer du et onlinekøb i butikken skal du medbringe en kopi af din handel samt din udfyldte returseddel så ekspedienten kan modtage din retur. For returbeløbet kan du frit bytte til andre varer i butikken. Ønsker du blot at returnere skal du være opmærksom på at udbetaling ikke sker kontant ved kassen, da tilbagebetaling skal ske på det betalingskort eller den betalingsform du benyttede ved handlen. Du modtager derfor senere en email om overførsel af returbeløbet.

 

Hvis du ikke afhenter din pakke

Pakker der ikke afhentes bliver aut. sendt tilbage til os efter en periode på ca. 12 - 14 dage. Bemærk at du kan ikke længere fortryde din handel ved ikke at afhente din pakke fra pakkeshoppen. Hvis man vælger ikke at afhente sin pakke skal du selv betale for returneringen og genforsendelse. I Danmark opkræves du i disse tilfælde 100.- (2x50) for returomkostninger og gensendelse af din pakke. (Sverige 200.-) (Finland, Tyskland, Polen, Belgien, Holland, Luxemburg og UK 250.-) (Frankrig, Spanien, Italien og Østrig 400.-)