FRI FRAGT MED POSTNORD OVER 499    •   FÅ KR 100 XTRA I ONLINERABAT. SE RABATKODE I INDKØBSKURVEN

Handelsbetingelser for handel online.

I det følgende er "Chopin Charlottenlund online shop" også nævnt som "vi".

 

BESTILLING
Chopin Charlottenlund online shop er åben 24 timer i døgnet, og du kan, som udgangspunkt, derfor altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker e-shoppen grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når e-shoppen er åben og tilgængelig. Ikke alle varer kan bestilles online og nogen kun købes i vores fysiske butik på adressen.

For at handle hos Chopin Charlottenlund online shop skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. For at handle hos Chopin Charlottenlund må du ikke handle anonymt (se annullereing af bestillinger).

Alle priser er inkl. moms og øvrige afgifter. Vores standard levering er Click and Collect og levering med PostNord MyPack Collect ved køb over 499.-. Disse leveringsmuligheder er gratis. Vælger du anden levering eller køber du for mindre end DKK 499,00 kan der tilkomme leverings- og betalingsudgifter alt efter dine valg og tilvalg.

Vælger du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du selv betale for eventuelle returomkostninger. Du kan også vælge at levere din returpakke i forretningen og bytte til andre varer. Ved evt. returbetaling tilbageføres beløbet på det betalingskort der blev benyttet ved handlen.

Chopin Charlottenlund online shop leverer kun til Danmark, Sverige, Finland, Holland, Belgien, Luxemburg, Tyskland, Polen, Østrig, Italien, Frankrig, Spanien, Irland og Storbritanien. Chopin Charlottenlund online shop leverer ikke til Grønland, Færøerne og Norge. Opretter du konto er der mulighed for at se tidligere ordrer og status på igangværende.

Du vælger de varer, du vil købe og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen på varerne. Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale alt efter dine tilvalg.

 

BEKRÆFTELSE PÅ DIN BESTILLING
Efter en bestilling på Chopin Charlottenlund online shop modtager du en automatisk genereret kopi af hvad du har bestilt samt dine indtastede data. Denne automatiske genererede kopi modtages oftest inden for 5 min. En forkert oplyst mailadresse eller en frasortering i dit mailprogram er årsagen hvis din bekræftelse ikke modtages.

Bemærk at emailen ikke er en bindende aftale på at vi kan levere det bestilte, men blot en automatisk genereret email på dine valg og indtastede data. Der er først indgået en købsaftale når du modtager varen. Skulle varen gå i stykker eller pakken gå tabt i leveringsprocessen er aftalen ikke bindende. Læs mere under forbehold og betaling!

 

ANNULLERING AF BESTILLING
Din bestilling kan annulleres af os af flere grunde.

  • Hvis du laver fejl i din indtastede leveringsadresse annulleres din bestilling eksempelvis automatisk.
  • Det kan også være at din bestilte vare er den sidste, men ikke går gennem vores kvalitetstjek pga fejl på varen.
  • Bestillinger fanget i vores fraud system som aktiveres ved mistanke om svindel fx. bestillinger lavet via en proxyserver eller VPN for at skjule sin identitet.

Uanset grunden modtager du en email på annulleringen af din bestilling.

Når din bestilling er oprettet og godkendt, kan afsendelse af din pakke ikke længere forhindres. Så fortryder du din handel, efter den er lavet, må du blot benytte dig af fortrydelsesretten. Se under afsnittet fortrydelsesret!

 

BETALING OG PRISPOLITIK
Beløbet for varerne vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra os. Vi kan aldrig trække et større beløb, end det du har godkendt ved bestilling. Chopin Charlottenlund online shop modtager betaling med eDankort, Dankort, Visa/Dankort, Diners, Visa, Visa electron, Mastercard, Eurocard, JCB, Maestro og Mobilepay. Vi opkræver ikke betalingsgebyrer. Ved større køb kan vi forlange et persontjek. 

Alle priser er incl. moms og afgifter. Priserne er dagspriser og man skal forvente den mulighed, at varens pris senere kan ændre sig som f. eks. udsalg. Der kompenseres derfor ikke hvis en vare tidligere er købt til en højere pris eller man ikke korrekt har benyttet sig af en rabatkode. Uanset grund, har man ikke brugt rabatkoden under handlen kan den kun bruges på en evt. ny ordre. 

RABATKODER, SUM- OG MÆNGDERABATTER O.L.
Der er nogle gange mulighed for rabat ved brug rabatkoder hvis man har fået fat i en rabatkode. Man har kun adgang til rabatten ved rigtig brug af rabatkoden på tidpunktet. Hvis man ikke bruger rabat- eller couponkoden korrekt kan man ikke efterfølgende få rabatten.

Har du fået en sum- eller mængderabat gælder dette for den samlede handel efter eventuel returnering af varer. Se eksempler herunder;

- Køber du 2 varer efter en 2stk. pris og herfter returnerer den ene, mister du den samlede rabat.

- Eller har du fået 100.- i rabat som udløses ved køb over ex.1.000kr. og du efterfølgende returnerer varer så din samlede handel ender på 500.- mister du hele rabatten på 100kr.

Rabatkoder kan ikke akkumuleres, men skal benyttes enkeltvis og må kun benyttes 1 gang. En rabat eller rabatkode kan derfor ikke kombineres med andre rabatter eller rabatkoder.

 

VARERNE
Mange af vores varer er produceret direkte til os, efter en ordreafgivelse der ligger 6-9 mdr. tilbage. Genbestilling er derfor ikke en mulighed når varen først er udsolgt. Vi tager derfor forbehold for differencer i lageroptællingen.

 

PRODUKTBILLEDER
Produktbillederne er behandlede på farvekalibrerede skærme og sammenholdt med varen fysisk i neutral lys, hvilket gør farvegengivelsen så præcis og tæt på virkligheden som muligt. Det er dog ikke muligt, for os, at tage højde for en brugers kvalitet på skærm og skærmkort, og hver brugers forskellige indstillinger på henholdsvis skærm og skærmkort. Vær derfor opmærksom på at der kan være forskel i farver/nuancer fra brugerskærm til brugerskærm. Vi tager forbehold for farveforskel på billeder. På produktbilleder med model er modellen oftest en størrelse 34-36. Disse billeder er taget med blitz både foran og bagved modellen og tøjet kan derfor ofte synes at være mere gennemsigtig uden at være det.

 

NYHEDSMAIL
Vil du være sikker på at være i besiddelse af information omkring sidste nye styles, tilbudsdage, udsalg, o.l. eller bare nyheder om hvad der rør sig i Chopin Charlottenlund, så skal du tilmelde dig vores nyhedsmail. Vi vil højst sende dig 1 om ugen i snit. Du kan til enhver tid afmelde dig igen på hver eneste nyhedsmail du modtager fra os

 

LOG STATISTIK OG PERSONLIGE OPLYSNINGER
Vi benytter logstatistik. Dette betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades m.m. På sitet anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

Ingen personlige oplysninger, der registreres på sitet, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos os. I forbindelse med elektronisk betaling benyttes Epay. via en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet.

Sitet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbskurven. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer kan dette blot gøres ved at slette filerne på sin computer under "historik". Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC.

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Bestillinger og faktura lagres hos os på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status. Vi registrerer IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Som registreret på sitet har du altid ret til at gøre indsigelse mod registrering. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os, da vi er de dataansvarlige. Se også afsnittet om Persondatabehandling.

 

COOKIES
Første gang du benytter Chopin Charlottenlund online shop popper der en lille fane op. Her skal du acceptere at vi bruger cookies. For at vores online shop skal fungere uden problemer, skal du acceptere dette. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer, for at kunne holde styr på hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren og få den til at fungere hurtigere. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

 

Fortrydelsesret

Når du handler online har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag du har varen til disposition*. Gælder ikke gavekort.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du, i følge forbruger aftaleloven § 20, ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter varens dispositionsdato*. Til dette, kan du benytte denne Fortrydelsesformular. Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter du har fortrudt. 

*Leveret til din disposition eller dispositionsdato beregnes fra den dag varen/varerne blev leveret i henhold til din valgte levereingsmetode. Har du eksempelvis valgt click & collect eller andet afhentningsted, beregnes det fra den dag du kan afhente din vare/r.

Du kan ikke fortryde din handel ved at nægte modtagelsen eller undlade at afhente din pakke i pakkeshoppen inden pakken sendes retur til os igen. Sendes din pakke retur skal du selv betale for både fremsendelse (49.-) og returneringen (49.-). Du kan heller ikke fortryde din handel hvis du ikke afhenter din pakke i butikken ved click & collect inden for fortrydelsesretten. Fortrydelsesretten gælder fra den dag du kan afhente din pakke i butikken. Har du derfor ikke afhentet din pakke inden for 14 dage kan du ikke længere fortryde din handel.

 

DELVIS FORTRYDELSE

Når du handler hos Chopin Charlottenlund online shop må du gerne fortryde din handel delvist( f.eks. den ene vare ud af et køb på to). Fortryder du delvist din handel refunderes der ingen leveringomkostninger, betalingsgebyrer o.l.

 

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i vores eller anden fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså kun gøre det samme, som man må i en fysisk butik. Du må altså kun afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Du må ikke beskadige, eller vaske varen. Du må heller ikke afklippe mærker og hangtags o.l. Enhver behandling af varen der gør at varen ikke længere fremstår som 100% ny og forringer vores mulighed for at få fuld pris for varen hæfter du for. Værdiforringelsen vurderes i % og fratækkes din returbetaling. Ved delvis fortrydelse af din handel refunderes der ingen leveveringsomkostninger eller gybyrer.

Vær opmærksom på at værdiforringelsen i nogen tilfælde kan være 100% og du derfor slet ikke får din penge retur hvis varen er i sådan stand at den slet ikke er salgsbar igen. Læs evt. mere om varens stand eller værdiforringelse på forbrug.dk.

 

NÅR DU MODTAGER DIN PAKKE

Når du modtager din pakke indeholder den udover dit køb også et kort fra den medarbejder der har pakket din pakke og en returseddel der også indeholder retur-information. Gem denne returseddel hvis du ønsker at bytte- eller returnere dit køb inden for fortrydelsesretten. Gem også din online-faktura hvis du senere skal reklamere over varen. Du skal derfor, under ingen omstændigheder, slette eller smide disse ud. Vi benytter fugtsikker genbrugsemballge og vi foreslår du derfor heller ikke smider genbrugsemballagen ud i tilfælde af returnering.

 

VI KAN IKKE MODTAGE...

1. returvarer leveret på efterkrav eller sendt uden omdeling. Uanset valgte leveringmetode skal returpakken leveres på vores adresse mod underskrift.(Se p.3).
2. returvarer sendt udenfor EU, da varerne pålægges fortoldnings gebyr til opkrævning hos modtager! Disse nægtes modtaget!
3. returvarer sendt med DAO365 privatlevering. BEMÆRK! Denne leveringstype kan IKKE bruges da vi er en erhvervsadresse, 

 

HVIS DU ALLIGEVEL RETUNERER EN VARE FOR SENT

Skal du være opmærksom på at vi ikke accepterer returneringer der modtages efter de 14 dages fortrydelsesret. Undgå derfor venligst at returnere herefter.

Vælger du at sende din vare retur til os selvom du ikke længere har fortrydelsesret, bliver din handel som udgangspunkt ikke krediteret. Skal pakken herefter genfremsendes igen skal du betale den fulde pris i fragt. Beløbet til genfremsendelse skal overføres inden 14 dage med angivelse af ordrenummer til konto 3409-11996000.
Vælger vi undtagelsesvis at acceptere din returnering efter fortrydelsesretten opkræves der et FSR gebyr på 15% af varens pris dog min. 75.- Beløbet fratrækkes i tilbagebetalingen.

 

Returnering

HVORDAN RETURNERER JEG?

Herunder kan du, via vores returportal, bestille en billigt track & trace returlabel til kun Kr. 39 med PostNord. Den er foradresseret til os. Du modtager samtidig en Returformular der skal udfyldes og vedlægges i din returpakke.

Vores returportal er blot et tilbud til dig. Uanset hvilken returform du vælger, anbefaler vi at pakken sendes forsikret, med track & trace, at varerne er indpakket pænt og beskyttet. Som afsender har du ansvaret for pakken og at varerne fremkommer til os ubeskadiget på adressen. Bliver din returpakke forsinket under leveringen, skal du derfor kontakte fragtfirmaet..

Benytter du vores returportal til kun kr. 39, er returlabel specielt lavet med levering til Chopin. Du er selvfølgelig også meget velkommen til at levere den i butikken på Jægersborg Allé 17, 2920 Charlottenlund hvis du har den mulighed. Vi fratrækker beløbet i dit returbeløb.

Du skal blot sende pakken fra en PostNord pakkeshop i Danmark. Returneringen skal være inde for fortrydelsesretten og varerne købt hos os. Uanset leveringstype, anses returforsendelsen ikke for leveret før den er leveret mod underskrift fra os. Vores adresse er en erhvervsadresse og pakken skal sendes som sådan.

 

Køb en returlabel her

 

 

 

 

DU RETURNERER SÅLEDES...

  1. Først giv os besked evt. på email på kundeservice@chopin.dk hvilken ordre samt hvilke varer du fortryder.
  2. Bestil din returlabel herover hvis du ønsker at benytte vores returportal. Du modtager hutigt herefter en email med en returlabel samt en Returformular. Vi fratrækker beløbet i dit returbeløb.
  3. Udfyld denne Returformular og vedlæg den i pakken sammen med de varer du fortryder. Husk at lægge dem pænt sammen.
  4. Påfør din returlabel.
  5. Benyttes vores returlabel er vores modtageradresse allerede påført den tilsendte pakkelabel. Benytter du anden retur end vores returportal sender du din pakke til CHOPIN, Jægersborg Allé 17, 2920 Charlottenlund.
  6. Du finder din Postnord pakkeshop her
  7. Har du benyttet vores returportal kan du tracke din pakke her »

 

 

VI MODTAGER IKKE...

1. returvarer leveret på efterkrav eller sendt uden omdeling. Uanset valgte leveringmetode skal returpakken leveres på vores adresse mod underskrift.(Se p.3)
2. returvarer sendt udenfor EU, da varerne pålægges fortoldnings gebyr til opkrævning hos modtager! Disse nægtes modtaget!
3  returvarer sendt med DAO365 privatlevering. BEMÆRK! Denne leveringstype kan IKKE bruges da vi er en erhvervsadresse, 

  

EKSTRAORDINÆR RETUROMKOSTNING

I tilfældet af du står med en ekstraordinær returomkostning som du ikke er skyld i, som f. eks at vi har fået leveret et forkert produkt til dig så godtgører vi selvfølgeig returbeløbet, dog max. 39kr. Du har nemlig altid den returmulighed. Sender du et andet produkt retur som du blot fortryder er det ikke en ekstraordinær returomkostning og du får derfor ikke godtgjort de 39kr.

TILBAGEBETALING PÅ ALM. RETURVARER

Når varen modtages bliver den gennemgået og vurderet til gensalg og du får tilbagebetalt det beløb du indbetalte til os ved købet. Vær opmærksom på, at du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist. Det sker, hvis varen vurderes at være værdiforringet. Ved for sen returnering eller det kan være fordi du har haft taget varen i brug eller den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den. Returbeløbet tilbageføres oftest inden for 3 - 5 dage efter modtagelsen af din returpakke. Dette skal du læse mere om under fortrydelsesretten.

Bemærk at dyrere tilvalg ikke refunderes ved retur.
Vores standard levering er PostNord Mypack Collect. Denne mulighed er gratis og kan altid benyttes. Vælger du ved købet anden levering end denne standardlevering betragtes dette som tilvalg og disse tilvalg refunderes derfor ikke ved returnering. Ved delvis fortrydelse af din handel refunderes der ingen leveveringsomkostninger eller gebyrer.

Jvf. lov om onlinehandel skal en evt. tilbagebetaling ske på det betalingskort eller via den betalingsform du benyttede ved handlen. Så har du eksempelvis benyttet Mastercard til betalingen sker tilbagebetalingen på samme Mastercard, og ikke din bankkonto. Har du benyttet Paypal sker tilbagebagebetaling ligeledes tilbage til Paypal.

 

RETURNERING OG BYTTE I BUTIKKEN

Du kan inden for fortrydelsesretten returnere din pakke i butikken inden for åbningstiden eller du kan bytte til andre varer i butikken. Returnerer du et onlinekøb i butikken skal du medbringe en kopi af din handel samt din udfyldte returseddel så ekspedienten kan modtage din retur. For returbeløbet kan du frit bytte til andre varer i butikken. Ønsker du blot at returnere skal du være opmærksom på at udbetaling ikke sker kontant ved kassen, da tilbagebetaling skal ske på det betalingskort eller den betalingsform du benyttede ved handlen. Du modtager derfor senere en email om overførsel af returbeløbet.

 

HVIS DU IKKE AFHENTER DIN PAKKE

Pakker der ikke afhentes bliver aut. sendt tilbage til os efter en periode på ca. 12 - 14 dage. Bemærk at du kan ikke længere fortryde din handel ved ikke at afhente din pakke fra pakkeshoppen. Hvis man vælger ikke at afhente sin pakke skal du selv betale for returneringen og genforsendelse. I Danmark opkræves du i disse tilfælde 100.- (2x50) for returomkostninger og gensendelse af din pakke. (Sverige 150.-) (Finland, Tyskland, Polen, Belgien, Holland, Luxemburg og UK 150.-) (Frankrig, Spanien, Italien og Østrig 200.-)

 

 

Reklamationsret

Du har efter købelovens §83 en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter du har modtaget varen. Dette gælder uanset om varen er købt online eller i en fysisk butik. Du har altså retten til at klage i 24mdr.

Du skal reklamere øjeblikkeligt efter du har konstateret manglen. Du skal altså reagere inden for det man kalder "rimelig tid". Du må ikke benytte varen efter at manglen er konstateret da dette kan forværre fejlen unødigt. Se mere herunder*.

Det er altid ærgerligt når et produkt går i stykker, men det afgørende for om en reklamation er berettiget er grunden til at fejlen er opstået. Det afgørende er om grunden skyldes en fejl i produktionen.

For at kunne reklamere over en vare skal du kunne dokumentere at den specifikke vare er købt hos den du klager til. Det kan du kun ved at medbringe eller vedlægge din original bon eller kvittering. Et kontoudtog er altså ikke nok.

- Har du købt din vare i butikken skal du gå til butikken, medbringe varen du ønsker at reklamere over samt medbringe din bon/kvittering.
- Har du købt din vare online skal du vedlægge din faktura med ordrenummer og benytte online proceduren herunder.

ONLINE PROCEDURE:

Har man købt en vare online er det desværre forbundet med lidt mere besvær og omkostninger at reklamere over en vare. Varen skal pakkes ind og det er forbundet med fragt både frem og tilbage. Skyldes din reklamation en fejl i produktionen er det os som sælger der har omkostningerne til fragt frem og tilbage. Men skyldes det du klager over ikke en fejl i produktionen er det dig som kunde der står med omkostninger til fragt både frem og tilbage. Når vi har modtaget din reklamation sender vi den videre til leverandøren der afgører om fejlen skyldes en fejl i deres produktion.

Du er velkommen til at kontakte kundeservice omkring returneringen af din reklamation, men vær opmærksom på at de kun vejleder dig omkring dette og ikke om din reklamation er berettiget eller ej. Det er leverandøren der afgører om din reklamation skyldes en produktionsfejl. Du kan dog få en god indikation selv ved at læse punkterne længere nede under "Dette skal afklares", "Punkter der skal overholdes" samt "Hvilke reklamationer afvises typisk" Dette er dog kun til din vejledning.

Download nedenstående reklamationsskema og vedlæg det i pakken. Anmeld din reklamation og bestil returlabel herunder.:

DOWNLOAD REKLAMATIONSSKEMA HER »

ANMELD DIN REKLAMATION OG BESTIL DIN RETURLABEL HER »

Beløbet trækkes ikke for din returlabel såfremt din reklamation godkendes som produktionsfejl. Beløb for fragt godtgøres kun ved brug af ovenstående returordning. Sker din returnering sammen med en anden vare i.f.m. din alm. fortrydelsesret er der ingen ekstraomkostning og din returfragt godtgøres derfor ikke.

Du er altid velkommen til at sende din reklamation på din egen måde, men vær opmærksom på at vi ikke kan godtgøre de omkostninger du måtte have i den forbindelse.

 

DETTE SKAL AFKLARES

  • Er der overhovedet noget galt med varen eller har fejlen nogen betydning for varens udseende eller funktion.
  • Skyldes det, der er galt, en oprindelig fejl ved varen. Altså en fejl i fabrikationen!
  • Lever varen op til den indgåede aftale.
  • Er du selv skyld I fejlens opståen ved forkert brug eller er varen bare almindeligt slidt!

 

FØLGENDE PUNKTER SKAL OVERHOLDES*

  • Du skal reklamere øjeblikkeligt efter du har konstateret manglen. Du skal altså reagere inden for det man kalder "rimelig tid".
  • Du må ikke benytte varen efter at manglen er konstateret da dette kan forværre fejlen unødigt.
  • Når du har registreret din reklamation og modtaget din pakke- label/kode skal du sende din reklamation retur inden for 3 hverdage.

…overholdes disse punkter ikke kan din reklamation afvises.

 

HVILKE REKLAMATIONER AFVISES TYPISK

  • Når fejlen skyldes din forkerte brug af varen, herunder forkert vask eller behandling! Hænger du fast i noget som forårsager en løbe fejl, hul, revne eller lign, er det derfor ikke en reklamation. Slid, både generelt og lokale områder. Obligatorisk er slidtagehuller ved cykling eller små huller lavet af bæltespænde, særligt i silke. Det skal altså være en fejl i produktionen der er skyld i fejlen, før der er tale om en reklamation.
  • Når produktet har været i kontakt med et stof der opløser materialet.
  • Forkert vask eller behandling. Fx når produktet har været opvarmet for meget. Her gælder også tørretumbling. Vær opmærksom på din termostat ikke er gået i stykker. Det er altså ikke en reklamation hvis vasken sættes på 30° men fx vasker på 45° og produktet tager skade.
  • I kontakt med afblegningsprodukter herunder vaskemiddel. Det har blandt andet navne som optisk hvidt, natron og clorin. Vær opmærksom på at kontakt med citroner, eddike, natron og brintoverilte. Mange bruger dette til at få hvidt tøj helt hvidt, men det kan have en dyr pris. 
  • Der er som udgangspunkt ikke reklamationsret på knapper, pailetter, sten og lign. Er der tilbehør af denne art påsat, følger der ekstra dele med varen til egen påsætning.
  • Hvis du har udsat varen for en større fysisk belastning, end man kan forvente en sådan vare kan holde til. Her kan også være tale om slid og brug med omtanke.
  • Er der tale om en løs syning på en nyere vare kan dette ordnes selv, evt. mod en mindre dekort. Alm. overskudstråd er ikke reklamation og kan blot fjernes.
  • Får du sure tæer i dine sko er dette ikke en reklamation. Tips! Tag ikke dine nye sko på med sure sokker da det vil "smitte" de nye og brug aldrig de samme sko hver dag.

 

Levering og priser

LEVERING

  1. Din bestilling laves og en bekræftelses email på din bestilling modtages inden for få minutter. (Dette kræver korrekt angivet emailadresse)
  2. Normalt inden for 24 timer på hverdage behandes din bestilling og afsendes. Du modtager en afsendelsesmail med et track nummer så du kan følge din pakke.
  3. Har du bestilt levering til Pakkeshop modtager du også en email fra leveringsudbyder når din pakke kan afhentes. Du kan altid følge din pakke via Track & Trace.
  4. Vær opmærksom på at manglende information på dit tracknummer ikke betyder at din pakke ikke er sendt. I langt de fleste tilfælde er det blot vognmanden der ikke scanner din pakke.

 

PRISER PÅ LEVERING OG FRAGT I DANMARK

  • Alt sendes med track and trace
  • Prisen for levering af din pakke varierer alt efter leveringstype og størrelsen på din handel. Køber du for mere end 499 har vi altid en gratis standardlevering.
  • Levering af småhandler under kr. 200,00 gives der ikke tilskud til og har derfor højere priser.
  • Nem og billig retur med DAO365 for kun 28,00 - som kan købes her »

 

STANDARD LEVERING:

  • er Click and Collect - Pakke afhentes i butikken » DKK 0,00.
  • eller med PostNord MyPack Collect i Danmark ved køb over 499.

 

CLICK & COLLECT

Har du valg Click & Collect skal din pakke afhentes inden 4 dage hvor den ligger klar til afhentning. Herefter skal du give skriftlig besked om din præcise afhentling af pakken så vi kan lægge den klar til dig. Har du ikke afhentet din pakke inden 14 dage uden skriftlig besked om fortrydelse, kan din handel ikke længere fortrydes.

 

TILVALG

Alle andre fragtvalg end ovenstående er tilvalg og refunderes derfor ikke ved returnering. Fragtpriser varierer løbende, men der er altid en fri fragt mulighed ved køb over 499.00. Handler under 200,00 har højere pris på fragt og levering.

Har du valgt "Home" eller har Flex levering og du skriver i bemærkningsfeltet hvor postbudet kan stille din pakke er det 100% for eget ansvar. Dette gælder uanset valget af fragtfirma.

 

PRISER PÅ LEVERING OG FRAGT I EU

Levering til andre EU lande end Danmark er tilvalg og priser på levering varierer også her løbende.

 

EMBALLAGE

Vi sender din forsendelse i genbrugs- vand- og lystætte plasposer for at sikre din forsendelse. Det gør vi af flere grunde;

  • Den fylder intet og er nem for dig som kunde at opbevare i tilfælde af genbrug til retur.
  • Din pakke fylder mindre og derfor nemmere at transportere hjem fra en eventuel pakkeshop.
  • Den er vand- og lystæt og er derfor beskyttet mod fugt og lys under transport.
  • Det er genbrugsemballage og er langt bedre for miljøet end papkasser. Se herunder

 

VI PASSER PÅ MILJØET OG HAR FORPLIGTET OS

Vi benytter genbrugsemballage så du ikke skal bruge yderligere emballage til en evt. returforsendelse. Vi vedlægger derfor heller ikke unødig papir og pakkefyld i din pakke og der vedlægges heller ikke en returlabel der kun vil blive brugt periodisk og som meget nemt kan downloades her på siden. I stedet for en udskrevet returlabel, har du også mulighed for at benytte den labelless kode du blot kan tilføre din returpakke. Så du behøver ikke udskrive din returlabel. Vi håber du vil hjælpe os med at passe på miljøet og genbruge vores genbrugsemballage og benytte den labelless kode. 
VI ARBEJDER FOR ET BEDRE MILJØ ».

EU-lov GDPR Persondatapolitik

Vi overholder alle love og bestemmelser, ved indsamling af dine data, hvordan vi behandler dine data, samt anvendelse heraf.

Vi indsamler udelukkende persondata der har relevans for din handel hos Chopin Charlottenlund og vi opbevarer dem kun i så lang tid de har relevans for din handel hos os, dog højst 5 år efter du handlet hos os sidst.

 

HVILKE TYPE DATA INDSAMLER VI?

Vi indsamler udelukkende data der har relevans for din handel hos os så som Navn, adresse, telefonnummer, emailadresse, IP adresse m.v. Der indsamles ikke personfølsomme data.

Vi indsamler kun data hvor du udtrykkeligt giver samtykke

  • når du handler
  • tilmelder dig vores nyhedsbrev
  • korresponderer med kundeservice på email

 

DEN DATAANSVARLIGE.

Den dataansvarlige for indsamling, behandling og anvendelse af dine personoplysninger er JJFC Online ApS, Jægersborg Allé 17, 2920 Charlottenlund, CVR 26109132. Dine persondata er ikke personfølsomme og vi opbevarer derfor ikke dine data krypteret.

 

MODTAGERE AF DINE DATA

Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til andre lande. Når du handler, vil de oplysninger du gav ved handlen som dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til det benyttede fragtfirma, således at dine varer kan leveres.

Vores webshop bruger Epay, Bambora som betalingssystem, som fungerer som vores databehandler. Alle de persondata du oplyser på vores webshop vil blive opbevaret i Epay, Bamboras datacentre. Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, som er vores garanti for at gældende regler overholdes om beskyttelse af dine personoplysninger.

 

DINE RETTIGHEDER SOM KUNDE

Som registreret kunde har du rettigheder. Du har ret til at anmode os om følgende:

At få informartion om dine persondata, får dem tilrettet eller at få dem slettet. Vær opmærksom på at en slettelse af dine data kan have en konsekvens såfremt vi skal bruge dine informationer som for eksempel, ved en senere reklamation. Ønsker du en ændring eller sletning af dine persondata kan du sende os en anmodning på  vores e-mailadresse kundeservice@chopin.dk.

Du har også ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data og ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed.

Copyright

FORBEHOLD

Vi tager forbehold for udsolgte varer uanset grund. Det er først at betragte som en købsaftale når du modtager den rigtige vare. Kan en vare ikke kan vælges i str. er varen udsolgt. Fejl i lageroptællingen eller flere handler af samme vare på samme tid, kan dog gøre at varen kan være udsolgt selvom du kan rent faktisk kan bestille varen og modtager en automatisk genereret bekræftelse på din bestilling. Produkterne er bestilt 4-9 måneder tidligere og speciel produceret til os. Derfor er genbestilling ikke mulig ved udsolgte varer. Ikke alle bestillinger kan derfor være mulig at levere. Vi tager forbehold for prisfejl uanset størrelse.

Vi kan ikke gøres ansvarlig for tredieparts handlinger.

 

BEDRAGERI OG ADFÆRD

Chopin og vores betalingsudbydere benytter interne Fraud fighter systemer. Vi forbeholder os retten, til en enhver tid og uden begrundelse, at måtte afvise en ordre eller en specifik kunde. Grunden til afvisning kan være alle former for mistanke om bedrageri med betalingskort eller varer, ordrer uden dækning eller anden form for mistænkelig adfærd på nettet. Se også følgende punkter. Alle chargeback forsøg politianmeldes!

  • - Du må ikke bruge sitet til kriminelle handlinger
  • - Du må ikke bryde vores ophavsret samt misbruge vores varemærker.
  • - Du må med frembringe ulemper samt unødig ængstelse og omkostninger.

 

COPYRIGHT

Alt Indhold på Chopin.dk, herunder tekster, billeder m.m. er beskyttet af ophavsretsloven. Kopiering og anden udnyttelse af indholdet på Chopin.dk må udelukkende ske efter skriftlig tilladelse fra Chopin Charlottenlund. Undtaget er dog sites fra bloggere, modemagasiner o.l. betinget at der linkes til en side på Chopin.dk. Er du blogger eller fra et modemagasin og evt. ønsker information om vores produkter eller tilladelse til brug af billeder kan du tage kontakt til kundeservice. Uautoriseret brug af indholdet på Chopin.dk vil føre til retsforfølgelse.

Kopiering af billede til videresalg, salg af konkurrende produkter eller brug på anden webshop vil være at betragte som en handel. Pris pr. kopieret billede er licensbetaling kr. 5.000.- ekskl. moms. Bemærk at copyright gælder uanset hvor du kopierer fra eller hvem der gør det for dig.

Copyright Chopin Charlottenlund v/JJFC Online ApS

Enhver tvist som måtte udspringe fra køb af varer, herunder billeder på Chopin.dk, er undergivet dansk ret, med Retten i Lyngby som værneting.

 

KLAGEMULIGHEDER

Du har mulighed for at rette en eventuel klage til vores salgschef eller til:

Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Telefon 4171 5000, www.forbrug.dk - Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

LOVVALG OG VÆRNETING

Køb af varer på Chopin.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

CHOPIN CHARLOTTENLUND OPLYSNINGER

Chopin.dk v/Chopin Charlottenlund, Jægersborg Allè 17, 2920 Charlottenlund. En del af JJFC Online ApS
CVR. 26 10 91 32 - Etableringsår 1989 - Email. kundeservice@chopin.dk - Swift: DABADKKK - Iban: DK8530000011996000