FRI FRAGT OVER 499    •   FÅ 100KR I RABAT VED KØB OVER 600. BRUG RABATKODEN XMAS2018

Reklamationer

Du har efter købelovens §83 en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fabrikationsfejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter du har modtaget varen. Dette gælder uanset om varen er købt online eller i vores fysiske butik. Er du i tvivl om fejlen er en gyldig reklamation så se nederst under "reklamation" markeret med **.

Du skal reklamere øjeblikkeligt efter du har konstateret manglen, ellers frafalder reklamationsretten. Du skal altså reagere inden for det man kalder "rimelig tid" og du må ikke benytte varen efter at manglen er konstateret. Når du har været i kontakt med kundeservice og blevet bedt om at sende den retur til besigtigelse skal du altså sende din reklamation inden for få dage.

I returforsendelsen skal du vedlægge bonen eller medbringe den hvis du kommer i butikken. Forevisning af kvittering / bonen er afgørende for at du kan reklamere og at vi i det hele taget kan godtgøre dig såfremt din reklamation har en produktionsfejl.

Et foto af din reklamation er en god hjælp til at vurdere om der kan være tale om en fabrikationsfejl. Er dette en mulighed skal vi besigtige din reklamation som skal sendes til os med det samme. Vurderes fejlen på din reklamation at skyldes en fabriksfejl, så udbedrer vi fejlen ved reparation eller ombytning. Er dette ikke muligt eller for omkostningsfuldt refunderer vi et beløb i stedet.

Kostateres det at der er tale om fabrikationsfejl dækker vi returomkostninger i rimeligt omfang dog max. 30,50. såfremt din vare er købt online.
Du kan nemlig altid købe en billig returlabel her:

Køb en returlabel herKØB DIN RETURLABEL HER TIL KUN 30,50 »

Godtgørelsen af returfragten afhænger af at din reklamation kan godkendes og at du har omkostningen udelukkende pga godkendt reklamation. Er det en returforsendelse i forbindelse med en samtidig brug af alm. fortrydelsesret, godtgøres returforsendelsen ikke da du i så fald ikke står med en ekstraomkostning.

Du kan dog frit vælge din transportør. I så fald skal du sende den til Chopin, Jægersborg Allè 17, 2920 Charlottelund Ref: dit ordrenummer. Konstateres det, at der ikke er tale om en fabrikationsfejl skal du selv betale for retur og evt. genfremsendelse omkostninger. Det er derfor en god idé at tage kontakt til kundeservice såfremt man mener at have en reklamation, så man ikke risikerer at stå med unødvendige fragtomkostninger.

Mener du at have en reklamation, skal du skrive til kundeservice@chopin.dk eller besøge os i butikken.

 

**DETTE SKAL AFKLARES

  • Er der overhovedet noget galt med varen eller har fejlen nogen betydning for varens udseende eller funktion.
  • Skyldes det, der er galt, en oprindelig fejl ved varen. Altså en fabrikationsfejl!
  • Lever varen op til den indgåede aftale.
  • Er du selv skyld I fejlens opståen ved forkert brug eller er varen bare almindeligt slidt!

 

**HVORNÅR VED JEG DET IKKE ER EN REKLAMATION?

  • Når fejlen skyldes din forkerte brug af varen, herunder forkert vask eller behandling! Hænger du fast i noget som forårsager en løbe fejl, hul, revne eller lign, er det derfor ikke en reklamation. Slid, både generelt og lokale områder. Obligatorisk er små huller lavet af bæltespænde, særligt i silke. Det skal altså være en fejl i produktionen der er skyld i fejlen, før der er tale om en reklamation. 
  • Der er som udgangspunkt ikke reklamationsret på knapper, pailetter, sten og lign. Er der tilbehør af denne art påsat, følger der ekstra dele med varen til egen påsætning.
  • Hvis du har udsat varen for en større fysisk belastning, end man kan forvente en sådan vare kan holde til. Her kan også være tale om slid og brug med omtanke. Tag eksempelvis ikke din silketop på hvis du skal flytte lejlighed e.l.
  • Er der tale om en løs syning på en nyere vare kan dette ordnes selv, evt. mod en mindre dekort. Alm. overskudstråd er ikke reklamation og kan blot fjernes.
  • Nylonstrømper er der kun reklamationsret på hvis du modtager et par helt nye med hul eller lign og ikke efter brug. Gennemse derfor din nylonstrømper inden du tager dem i brug.
  • Får du sure tæer i dine sko er dette ikke en reklamation. Tips! Tag ikke dine nye sko på med sure sokker da det vil "smitte" de nye og brug aldrig de samme sko hver dag.