FRI FRAGT MED POSTNORD OVER 499    •   FÅ OP TIL KR 200 XTRA I ONLINERABAT. LÆS MERE I INDKØBSKURVEN

Reklamationer

Du har efter købelovens §83 en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter du har modtaget varen. Dette gælder uanset om varen er købt online eller i en fysisk butik. Du har altså retten til at klage i 24mdr.

Du skal reklamere øjeblikkeligt efter du har konstateret manglen. Du skal altså reagere inden for det man kalder "rimelig tid". Du må ikke benytte varen efter at manglen er konstateret da dette kan forværre fejlen unødigt. Se mere herunder*.

Det er altid ærgerligt når et produkt går i stykker og vi beklager enhver gene det måtte forårsage, men det afgørende om en reklamation er berettiget, er grunden til hvorfor fejlen er opstået. Det afgørende er om grunden skyldes en fejl i produktionen.

For at kunne reklamere over en vare skal du kunne dokumentere at den specifikke vare er købt hos den du klager til. Det kan du kun ved at medbringe eller vedlægge din original bon eller kvittering. Et kontoudtog er altså ikke nok.

- Har du købt din vare i butikken skal du gå til butikken, medbringe varen du ønsker at reklamere over samt medbringe din bon/kvittering.
- Har du købt din vare online skal du vedlægge din faktura med ordrenummer og benytte online proceduren herunder.

ONLINE PROCEDURE:
Har man købt en vare online er det desværre forbundet med lidt mere besvær og omkostninger at reklamere over en vare. Varen skal pakkes ind og det er forbundet med fragt både frem og tilbage. Skyldes din reklamation en fejl i produktionen er det os som sælger der har omkostningerne til fragt frem og tilbage. Men skyldes det du klager over ikke en fejl i produktionen er det dig som kunde der står med omkostninger til fragt både frem og tilbage. Når vi har modtaget din reklamation sender vi den videre til leverandøren der afgører om fejlen skyldes en fejl i deres produktion.

Du er velkommen til at kontakte kundeservice omkring returneringen af din reklamation, men vær opmærksom på at de kun vejleder dig omkring dette og ikke om din reklamation er berettiget eller ej. Det er leverandøren der afgører om din reklamation skyldes en produktionsfejl. Du kan dog få en god indikation selv ved at læse punkterne længere nede under "Dette skal afklares", "Punkter der skal overholdes" samt "Hvilke reklamationer afvises typisk" Dette er dog kun til din vejledning.

Download nedenstående reklamationsskema og vedlæg det i pakken. Anmeld din reklamation og bestil returlabel herunder.:

DOWNLOAD REKLAMATIONSSKEMA HER »

ANMELD DIN REKLAMATION OG BESTIL DIN RETURLABEL HER »

Beløbet trækkes ikke for din returlabel såfremt din reklamation godkendes som produktionsfejl. Beløb for fragt godtgøres kun ved brug af ovenstående returordning. Sker din returnering sammen med en anden vare i.f.m. din alm. fortrydelsesret er der ingen ekstraomkostning og din returfragt godtgøres derfor ikke.

Du er altid velkommen til at sende din reklamation på din egen måde, men vær opmærksom på at vi ikke kan godtgøre de omkostninger du måtte have i den forbindelse.

 

DETTE SKAL AFKLARES

  • Er der overhovedet noget galt med varen eller har fejlen nogen betydning for varens udseende eller funktion.
  • Skyldes det, der er galt, en oprindelig fejl ved varen. Altså en fejl i fabrikationen!
  • Lever varen op til den indgåede aftale.
  • Er du selv skyld I fejlens opståen ved forkert brug eller er varen bare almindeligt slidt!

 

FØLGENDE PUNKTER SKAL OVERHOLDES*

  • Du skal reklamere øjeblikkeligt efter du har konstateret manglen. Du skal altså reagere inden for det man kalder "rimelig tid".
  • Du må ikke benytte varen efter at manglen er konstateret da dette kan forværre fejlen unødigt.
  • Når du har registreret din reklamation og modtaget din pakkelabel skal du sende din reklamation retur inden for 3 hverdage.

…overholdes disse punkter ikke kan din reklamation afvises.

 

HVILKE REKLAMATIONER AFVISES TYPISK

  • Når fejlen skyldes din forkerte brug af varen, herunder forkert vask eller behandling! Hænger du fast i noget som forårsager en løbe fejl, hul, revne eller lign, er det derfor ikke en reklamation. Slid, både generelt og lokale områder. Obligatorisk er slidtagehuller ved cykling eller små huller lavet af bæltespænde, særligt i silke. Det skal altså være en fejl i produktionen der er skyld i fejlen, før der er tale om en reklamation.
  • Når produktet har været i kontakt med et stof der opløser materialet.
  • Forkert vask eller behandling. Fx når produktet har været opvarmet for meget. Her gælder også tørretumbling. Vær opmærksom på din termostat ikke er gået i stykker. Det er altså ikke en reklamation hvis vasken sættes på 30° men fx vasker på 45° og produktet tager skade.
  • I kontakt med afblegningsprodukter herunder vaskemiddel. Det har blandt andet navne som optisk hvidt, natron og clorin. Vær opmærksom på at kontakt med citroner, eddike, natron og brintoverilte. Mange bruger dette til at få hvidt tøj helt hvidt, men det kan have en dyr pris. 
  • Der er som udgangspunkt ikke reklamationsret på knapper, pailetter, sten og lign. Er der tilbehør af denne art påsat, følger der ekstra dele med varen til egen påsætning.
  • Hvis du har udsat varen for en større fysisk belastning, end man kan forvente en sådan vare kan holde til. Her kan også være tale om slid og brug med omtanke.
  • Er der tale om en løs syning på en nyere vare kan dette ordnes selv, evt. mod en mindre dekort. Alm. overskudstråd er ikke reklamation og kan blot fjernes.
  • Får du sure tæer i dine sko er dette ikke en reklamation. Tips! Tag ikke dine nye sko på med sure sokker da det vil "smitte" de nye og brug aldrig de samme sko hver dag.